Friday, May 6, 2011

ouch.pinggang aku...T-T

ketika aku leka main dota...

customer: adik...fotostat ni 100 set..bole..???
aku: bole aje..

aku ttup game aku..


aku: ade brape page nie..???
customer: kira la...sy pn xtau ade brape page...pg tadi sy smpai terus org sekolah bg sy krtas2 ni then sruh sy fotostat 100 set...
aku: surat ape nie..???
customer: baca la..

aku membaca surat tu dgn penuh khusyuk..


aku: surat mensyuarat pibg..???
customer: yup...

aku mula mengira helaian kertas..


aku: 5 pages..
customer: semuanya hrga berapa.???
aku: 100 pages = 6sen sehelai..so ade 5 helai..semuanya rm30.00
cutomer: ok...

aku mula memfotostatkan helaian2 tersebut...


aku: kenapa x fotostat kt sek je.???kn jimat..
cutomer: msin fotostat carbon dia hbis...cigku kt sek tu pn ntah ape2..spatutnye dh tau msin xle pakai fotostat la kt luar smalam..ni x...nk jugak tgu hari ni...last minit baru nak buat keje..sy baru je smpai dari putrajaya..terus dia bg sy surat ni n suruh sy fotostat..pnt2...
aku: hahaha...dh nasib badan..nk wt mcm mne ye x..??
customer: pandai kamu brcakap ye..
aku: hehehe..
cutomer: kenapa banyak sgt kedai fotostat ttup hari ni eh.??nsib baik jumpa kedai kamu..
aku: xtau la...mgkin hri ni hari cuti kedai fotostat sedunia kot...hahahaha
customer: agaknye la...
aku: erk..nk fotostat ni lame lg..15 mnti lg bru siap..pkcik pegi la lepak2 kt kedai mkan dlu..minum2 ka...nnti da siap sy pgl pkcik..
customer: ok2..kamu nk pesan ape2 x?
aku: x2..sy da mkan n mnum tdi...
customer: ok..

customer itu pn pergi melepak di kedai makan..


selang beberapa minit............mesin fotostat buat hal...


aku: apo kono eh kau ni jang..??jgn la mrajuk...syg~~~....jgn la mrjuk...nape nie..???

aku mengegodam mesin fotostat trsebut....


aku: owh...krtas hbis..ok2...

aku isi kertas dan mesen kembali beroperasi...


12minit 48saat kemudian...


aku: haaa...siap pn...now time 2 ssun kertas..yeah...

aku pn menyusun kertas itu kepada 5 bahagian mengikut muka surat untuk d "stappler"...(ni la part yg aku paling bnci) =.=:


setelah beberapa ketika aku "stappler" kertas itu...aku mula terfikir beberapa perkara...


aku: knape la meja ni pndek sgt eh..???sakit pinggang aku...adeh2...nmpknye kene la akusuoh bos beli meja baru...

aku terus "menyetappler" kertas itu...


aku: mano la in ngn an ni..kot korang ade kn bgos..bole la korang tlg aku...waaaaa...pinggang aku sakit...T-T

setelah 15 minit aku brtungkus lumus menyiapkn kerja aku..akhirnya siap jgak...huh..


aku: pkcik...da siap..
customer: ha?da siap..??cepatnye..
aku: cepat.???sy rase lame je sy wt keje..
customer: hahahaha...berapa semuanya tadi..??
aku: (amik calculator n kire balik) smuenye rm30.00...
customer: ok2..buat resit skali eh..
aku: oke2...
customer: (menghulurkan not rm50.00 kt aku) ade plstik x?
aku: (sambil menulis resit) ade2..kejap eh...(bg resit kt customer then amik plstik..lps 2 aku amik duit kt dia n bg baki) ni dia baki rm20.00...
customer: xpe2..amik jla...
aku: ha..???
customer: amik je..kire tips..hahahaha
aku: rm20?
customer: iyo...
aku: bnyknye..
customer: xpe..amik je...
aku: erk..xpe la pkcik...(smbil mghulurkan rm20 trsebut)
customer: rezeki xbaik d tolak..berdosa...kamu amik je..ok..assalammualaikum..(pergi dengan selamba)
aku: wa'alaikumsalam..(muke blurr...otak blank)

hahaha..berbaloi jugak sakit pinggang aku nie...dapat customer baik hati...hehehehehe...thx pkcik...n_n

No comments:

Post a Comment